dimecres, 26 de febrer del 2014

Què feu!!! Són fills i filles de Déu!!!



A tota persona de bona voluntat!!!

Cal cridar amb tantes persones que són tractades com a objectes!!! Malgrat que creiem que no fem res, deixem que un sistema econòmic, que moltes vegades genera injusticia i opressió, continuï deshumanitzant. Perquè, en el fons, no hi ha la suficient creativitat per a recrear estructures humanes que ajudin a humanitzar, a construir ponts d'alliberament entre els éssers humans...

Des de la Pastoral Obrera de Terrassa denunciem l'explotació a tants immigrants, germans i germanes nostres.

En especial, fem un crit de protesta davant l'actuació confusa i incoherent a Ceuta que va produir morts d'una manera injusta. Ja hi ha prou de tanta maldat!!! Jesús de Nazaret va patir a la seva vida la gran ferida dels homes i les dones: el voler davant els altres ser déus quan realment són fills i filles de Déu. El no als qui tenim al costat és un gest d'autosufiència egoista. I així algun dia ens podran dir: Perquè tenia fam, i no em donàreu menjar; tenia set, i no em donàreu beure; era foraster, i no em vau acollir; anava despullat, i no em vau vestir; estava malalt o a la presó, i no em vau visitar.
»Llavors ells li respondran:
»--Senyor, ¿quan et vam veure afamat o assedegat, foraster o despullat, malalt o a la presó, i no et vam assistir?
»Ell els contestarà:
»--Us ho asseguro: tot allò que deixàveu de fer a un d'aquests més petits, m'ho negàveu a mi. (Mateu 25, 42-45)

Si us plau, no podem continuar així... Què no ens passi algun dia a nosaltres el que està passant a d'altres, perquè quan arribi aquell dia pot ser massa tard.

Primer s'endugueren els negres,
Però a mi no em va importar, perquè jo no ho era.
Tot seguit s'endugueren als jueus,
Però a mi no em va importar, perquè jo no ho era.
Després varen detenir als capellans,
Però com que no sóc religiós, tampoc em va importar.
Finalment varen apressar a uns comunistes,
Però com que no sóc comunista, tampoc em va importar.
Ara se m'enduen a mi... però ja és massa tard.

Bertolt Brecht



Moltes gràcies!!!

Una abraçada en el Crist Obrer,
Pepe Baena, delegat de Pastoral Obrera de la Diòcesi de Terrassa

1 comentari:

Heus acÍ ha dit...

Gràcies per fer d'altaveu a aquesta vergonya! Preguem per vosaltres i perquè Déu faci sentir la vergonya de la injustícia a tots els que mirem a un altre costat!
Una abraçada!