dimecres, 12 d’octubre del 2011

Justícia en el món obrer



EN COMUNIÓ I TREBALLANT ACTIVAMENT PER LA JUSTÍCIA EN EL MÓN OBRER

“El treball decent és essencial per al benestar de les persones. A més de generar un ingrés... el treball decent sintetitza les aspiracions dels individus durant la seva vida laboral” (OIT)


Els i les militants de la GOAC -Germanor Obrera d’Acció Catòlica- en assemblea els dies 8 i 9 d’octubre per a definir les línies d’acció i treball del nostre compromís per al proper bienni, volem manifestar:

1r. Veiem que les treballadores i els treballadors ens trobem en un moment molt greu d’injustícies acumulades i que hi ha una sensació generalitzada d’incertesa i desconcert. Moltes llars obreres estan envaïdes per l’atur, la precarietat, problemes amb l’habitatge... a conseqüència de les mesures aplicades pels gestors del sistema per “sortir de la crisi”.

Veiem la contradicció que representa que s’estiguin rescatant els bancs, quan ha estat el capital financer un responsable de gran pes en aquesta situació.

Veiem que els diners públics s’adrecen a aquests poderosos i no a les despeses socials tant i tant necessàries.

2n. La nostra anàlisi ens diu que el sistema vol deteriorar la noció de justícia.
Vol atrapar les nostres consciències: dividir-nos, que no estiguem per l’altri, insolidaritzar-nos.
Vol fracturar la dimensió política i social de les persones.
La nostra anàlisi també ens diu que hi ha un perill terrible de que fermenti l’esperit xenòfob, racista i fins i tot feixista.
Però molta gent s’està/ens estem resistint a aquests despropòsits neoliberals.

3r. Reiterem la nostra unió amb totes les persones indignades, crítiques amb aquesta situació, i junt amb elles, continuarem lluitant per la construcció d’una societat on regni la justícia social.

Tot això ho volem fer possible compartint la necessària i profunda esperança que ens ve de l’experiència comunitària que vivim com a cristians i cristianes.


Aprofitem aquest comunicat per animar a tothom a participar activament en la manifestació internacional i unitària del 15 d’octubre, organitzada sota el lema “De la indignació a l’acció”. A Barcelona tindrà lloc a la pl. Catalunya, a les 17 hores.

D’altra banda, convidem a fer una reflexió sobre les properes eleccions del 20 de novembre, per tal d’actuar amb coherència.


Cabrera de Mar, 09 d’octubre de 2011

Un testimoni de militant de la GOAC (Germandat Obrera d'Acció Catòlica)


En el Evangelio de hoy escucharemos que ‘muchos son llamados y pocos escogidos’. Hace años que me siento llamada: llamada por el Padre, a construir su proyecto con los demás, en comunidad; llamada a sentirme y creer en la clase obrera, en su dignidad y unidad; llamada a compartir mi fe encarnada en la vida en un equipo, una pequeña familia que te acompaña en las alegrías y penas del día a día.

Y después de haber estado en la parroquia de Sant Adrià, en la JOC unos 15 años más o menos, y 1 año y medio de iniciación en la HOAC… aquí estoy… dando un paso más en mi militancia obrera y cristiana, ante vosotras y vosotros, que sois mi actual comunidad.
En este paso necesito del Padre, sobre todo tener presente que está a mi lado, que siempre puedo contar con su presencia; que lo amo y que soy amada. Me comprometo a rezarle, en comunidad o en los pequeños silencios del día.

También necesito de la vivencia de clase obrera. En estos momentos de indignación, de ser más y más ninguneados, es cuando más hemos de sentirnos hermanas y hermanos, de ponerse en la piel de la otra persona, y darse ánimos y empuje en el día a día. Me comprometo a ponerme en pie, en ponerme en acción por las mujeres y hombres trabajadores.

Y, cómo no, necesito de una comunidad… de una grande donde vivir más experiencias militantes, y tener testimonios de cómo nos vamos haciendo adultos y adultas y crecer en la militancia. Y de una comunidad pequeña, de un equipo. Siempre he vivido mi fe, y mi compromiso ligada a un equipo, a unas personas que crecen junto contigo en todo, que comparten y son como una familia para una. Me comprometo a seguir viviendo en y con el equipo; y a participar en la diócesis.

Y quisiera acabar, dándole las gracias a Berchmans por los momentos compartidos sobre lo que es la HOAC, (que no han sido tantas veces como quisiéramos, pero han sido muy positivas e intensas); y a mi equipo, a Elena, Ita, César, Èrika y Elvira; por los pequeños y grandes momentos vividos, por la acogida, las vivencias intensas en este tiempo, las risas, las lagrimillas, paciencia, reflexiones que hemos vivido y las que nos quedan¡¡¡¡

Susana (nova militant de la GOAC de Barcelona)